تور اسپانيا 95 | تور اسپانيا نوروز 96 تور اسپانيا 95 | تور اسپانيا نوروز 96 .

تور اسپانيا 95 | تور اسپانيا نوروز 96

جاذبه هاي گردشگري اسپانيا

F1400497601

جاذبه هاي گردشگري اسپانيا

 

كليساي ساگرادا فاميليا

ساگرادا براي بارسلونا مثل ايفل است براي پاريس؛ اگر قرار باشد فقط يك ديدني در اين شهر ببينيد، همين ساگراداي عجيب و مدرن است. كليسايي بزرگ و نيمه‌كاره كه اثر آنتوني گائودي معمار اسپانيايي‌ست و البته از كليشه‌هاي معروف كليساهاي اروپايي هم در آن خبري نيست؛ بيشتر شبيه نقاشي‌هاي سوررئال است. گائودي اصولا به خاطر سبك عجيب و غريب و بسيار شخصي‌اش معروف است و ساگرادا بزرگترين شاهكار اوست. او در ۱۸۸۴ ساخت اين جاذبه گردشگري بارسلونا را آغاز كرد و بعد از ۴۲ سال تلاش در ۱۹۲۶ از دنيا رفت؛ در حاليكه هنوز هم نتوانسته بود آن را تمام كند. قرار است كه در سال ٢٠٢۶ هم‌زمان با صدمين سالگرد درگذشت گائودي، ساخت اين كليسا به پايان برسد. گائودي اساسا خطوط راست را دوست نداشت، چون معتقد بود در طبيعت چنين خطوطي نداريم؛ در طراحي برج‌هاي ساگرادا هم از اشكال عجيب و قله‌هاي گرد و برآمده‌ كوه مونتسرات در ۴۰ كيلومتري بارسلونا الهام گرفته بود. اين برج‌هاي صد متري در تمام شهر ديده مي‌شوند. تعداد زيادي مجسمه كه زندگي مريم مقدس و مسيح را به تصوير كشيده‌اند، نماي بيروني ساگرادا را پوشانده‌اند. اين كليسا جزو ميراث جهاني يونسكو و از مهمترين جاذبه‌هاي گردشگري بارسلونا است و هر سال ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار بازديد‌كننده دارد. متروي ساگرادا فاميليا نزديك‌ترين ايستگاه به كليسا‌ست.
۲ خيابان لارامبلا
خيابان لارامبلا

ديدني‌هاي بارسلونا و گشتن شهر را مي‌توانيد از خيابان لارامبلا شروع كنيد؛ معروف‌ترين و شلوغ‌ترين خيابان بارسلونا كه به ميدان كاتالونيا در مركزي‌ترين نقطه‌ شهر منتهي مي‌شود. بلوار پهني مخصوص پياده‌ها كه پنجره‌اي به سوي زندگي و فرهنگ كاتالان است؛ دو طرفش مراكز فرهنگي، سالن‌هاي تئاتر و ساختمان‌هايي مي‌بينيد كه معماري‌شان خيره‌كننده است. از آن خيابان‌هايي‌ست كه روز‌ها شلوغند و شب‌ها زنده و بيدار؛ پر از دكه‌هاي سوغاتي‌فروشي، نقاش‌هاي خياباني، پانتوميست‌هاي دوره‌گرد و البته كلي رستوران و كافه‌ جور‌واجور كه شب‌ها پر از جمعيت مي‌شوند و خوب است مهمان غذاهاي دريايي خوشمزه‌شان شويد. در مسير اين خيابان، كاخ كاتالونيا و بناي يادبود كولوم – مجسمه‌ بلند كريستف كلمب- را خواهيد ديد كه به سمت قاره‌ آمريكا اشاره مي‌كند. از ايستگاه متروي كاتالونيا يا ليسِئو مي‌توانيد به لارامبلا برسيد.
۳ كاسا ميلا
كاسا ميلا

اين خانه‌ بزرگ شاهكار عجيب ديگري از گائودي و از مناطق ديدني بارسلونا است كه در فاصله ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ براي خانواده سرشناس ميلا طراحي‌اش كرده و به همين خاطر به آن كاسا ميلا (خانه‌ ميلا) مي‌گويند. البته به خاطر نماي سنگي خاكستري و موج‌دارش به لاپدرِرا (معدن سنگ) هم معروف است. پشت بام خانه به خاطر دودكش‌هاي عجيبي كه بيشتر شبيه مجسمه‌ها و اشكال انتزاعي هستند، بسيار مشهور و ديدني است و اتاق زير شيرواني هم نمايشگاهي است كه سبك و شيوه‌ طراحي گائودي را با استفاده از ماكت‌ها و مدل‌ها نشان مي‌دهد؛ ايده‌هاي او در استفاده از فضا و نور بسيار جلوتر از زمان خود بود و علاقه‌اش به موج و انحنا ريشه در اين باور داشت كه طبيعت خط راست و مستقيم ندارد. اين خانه با آن همه انحنا و دايره، آنقدر حيرت‌زده‌تان مي‌كند كه بدون اينكه متوجه شويد، ساعت‌ها در آن مي‌مانيد. ساعات بازديد ۹ صبح تا ۶ عصر و از مارچ تا اكتبر تا ۸ شب است. البته كاسا ميلا در تاريكي شب هم رمزآلود و ديدني است؛ براي اطلاع از ساعات بازديد شبانه به وب‌سايتش سر بزنيد. اين بنا در خيابان پرُوِنسا و نزديك ايستگاه متروي دياگونال است.
۴ پارك گوئل
پارك گوئل

پارك بزرگي روي تپه‌ ال كارمل كه طراحش گائوديِ معروف است و طي سال‌هاي ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ ساخته شده. تزئينات فراوان و سازه‌هاي معماري گائودي، گوئل را تبديل به موزه‌اي از آثار او و از جذاب‌ترين ديدني‌هاي بارسلونا كرده؛ اين پارك جادويي پر از مجسمه‌ها، پيكره‌هاي عجيب و جالب و كاشي‌كاري‌هاي خيره‌كننده است. در ورودي پارك، اژدهايي از جنس موزاييك قرار گرفته كه از كارهاي معروف گائودي است. مسيرهاي پياده‌روي با تخته‌سنگ‌ها و ستون‌هايي كه انگار از زمين مثل درخت بيرون زده‌اند، تزيين شده و سازه‌هايي با طراحي‌هاي عجيب در آن به يادگار مانده. گوئل جزء ميراث جهاني يونسكو است و ديدني‌هاي آن تمام‌نشدني‌اند. ساختمان بزرگي هم بالاي پارك ساخته شده كه از تراس آن مي‌توان شهر را ديد. از سال ۲۰۱۳ شهرداري بارسلونا پارك را به دوبخش رايگان و پولي تقسيم كرده كه براي ورود به بخش دوم بايد بليط تهيه كنيد. از متروي لِسِپز يا والكاركا مي‌توانيد به پارك برسيد. اگر نمي‌خواهيد پياده از تپه بالا برويد از اتوبوس شماره‌ ۲۴ استفاده كنيد.
۵ باري گوتيك
باري گوتيك

منطقه‌ گوتيك بارسلونا، محله‌اي در مركز شهر، بين خيابان‌هاي رامبلا و لايتانا است كه بنا‌هاي باشكوهي از دوران باستان و قرون وسطا در آن به جا مانده. اگر به تاريخ و معماري علاقه‌مند باشيد، مي‌توانيد ساعت‌ها در خيابان‌هاي كوچك و بزرگ اين منطقه گشت بزنيد و ساختمان‌هاي بلند و چند‌صد‌ساله‌اش را كه از بهترين جاهاي ديدني بارسلونا است تماشا كنيد. تاريخ ساخت اين بناها به قرون وسطا برمي‌گردد؛ حتي بعضي از آن‌ها را متعلق به دوره حكومت رومي‌ها در بارسلونا مي‌دانند. البته در قرن‌هاي نوزدهم و بيستم تغييراتي در اين بخش از شهر ايجاد شده است و سير تاريخ را مي‌توان به خوبي در آن ديد. ميدان رويال پلازا (پلاسا رِيال) ميدان معروفي در اين منطقه است كه مي‌گويند قديمي‌ترين و باشكوه‌ترين بناي باري گوتيك است. توريست‌ها خود اين ميدان را به عنوان يكي از جاذبه‌هاي توريستي شهر مي‌شناسند. دور اين ميدان پر از كافه‌ها و رستوران‌هايي است كه براي نوشيدن قهوه يا خوردن غذاهاي بارسلونا در هواي آزاد عالي‌اند.
۶ ورزشگاه و موزه‌ كمپ نوئو
ورزشگاه و موزه‌ كمپ نوئو

شهر بارسلون، براي طرفداران فوتبال و به خصوص باشگاه بارسلونا، معني ديگري دارد و آن هم به خاطر ورزشگاه ۹۸ هزار نفري كمپ نوئو (نيو كمپ) است كه بزرگترين استاديوم اروپا و سيزدهمين استاديوم بزرگ دنيا‌ست. گشت زدن در بخش‌هاي مختلف ورزشگاه و رد شدن از راهرو‌هايي كه مخصوص ورود بازيكنان به زمين است، براي خيلي‌ها تجربه‌اي هيجان‌انگيز و فراموش‌نشدني حساب مي‌شود. كمپ نوئو ورزشگاه خانگي باشگاه بارسلونا است كه بعد از رئال مادريد پرافتخار‌ترين تيم اسپانيا محسوب مي‌شود. موزه‌ فوتبال باشگاه بارسلونا، از پرطرفدارترين موزه‌هاي بارسلونا هم نزديك ورزشگاه قرار دارد. در بخش اول موزه، عكس‌ها، مدارك و نشان‌هاي پيروزي باشگاه روي يك ديوار شيشه‌اي قرار گرفته‌اند و با لمس صفحه‌هاي نمايش مي‌توانيد اطلاعات روي ديوار را ببينيد. بخش دوم يك گالري هنر خصوصي است كه آثار هنرمندان داخلي مثل دالي، ميرو و تاپيس را به نمايش مي‌گذارد. بخش سوم كلكسيون فوتبال است كه در آن مجموعه‌اي از خاطرات مختلف تاريخ باشگاه و نشان‌هاي پيروزي تيم را خواهيد ديد.
۷ پارك مون‌جوييك
پارك مون‌جوييك

مون‌جوييك از بايد‌هاي سفر به بارسلونا‌ست؛ پارك زيبايي در دامنه‌ كوه مون‌جوييك كه جان مي‌دهد براي يك روز شاد و هيجان‌انگيز. از آن چشم‌انداز نفس‌گير شهر كه بگذريم، موزه‌ها و گالري‌هاي هنري اينجا براي خودشان دنيايي‌اند و از ديدني‌هاي تمام‌عيار بارسلونا حساب مي‌شوند. علاوه بر موزه‌ هنر ملي كاتالونيا، موزه‌ كاشا فروم و گالري المپيك بارسلونا، بنياد ميرو هم در مون‌جوييك قرار گرفته؛ موزه‌اي كه نقاشي‌ها، مجسمه‌ها و سراميك‌كاري‌هاي خوآن ميرو هنرمند معروف اهل بارسلونا را به نمايش مي‌گذارد. به فواره‌ جادويي مون‌جوييك هم سر بزنيد كه با نور و موزيك نمايش‌هاي سرگرم‌كننده اجرا مي‌كند. اگر حوصله‌ ايستادن در صف داشته باشيد مي‌توانيد با تله‌كابين خود را به قلعه‌ مون‌جوييك در بالاي تپه برسانيد. تابستان‌ها سينماي روبازي اينجا برپا مي‌كنند و فيلم‌ها را روي ديوار قلعه نمايش مي‌دهند. تماشاي فيلم زير آسمان بارسلونا و روي ديوار يك قلعه‌ ۳۰۰‌ساله تجربه‌ هيجان‌انگيزي است. قيمت بليط تله‌كابين، برنامه‌ سينما و اطلاعات ديگر را مي‌توانيد روي اينترنت چك كنيد. ضمنا دهكده‌ اسپانيولي يا پوبله اسپانيول هم بالاي تپه‌ مون‌جوييك است. اگر با كودكتان به بارسلونا سفر مي‌كنيد، اينجا جان مي‌دهد براي خوشحال كردنش. اتوبوس‌هاي ۵۰، ۵۵ و ۶۱ به مون‌جوييك مي‌آيند.
۸ ساحل بارسلونتا
ساحل بارسلونتا

دريا، ساحل و آفتاب بخش جدانشدني سفر به بارسلون‌اند. بارسلونتا بخش آفتابي شهر است؛ منظقه‌اي رويايي كنار دريا كه ساحل شني و رستوران‌هاي دريايي معروفش وسوسه‌تان مي‌كند تمام روز را آنجا بمانيد. تابستان‌ها، بارسلونتا شلوغ‌ترين جاي شهر است و البته نزديك‌ترين ساحل شني براي كساني كه در شهر هتل گرفته باشند. به جز قدم زدن، شنا كردن و آفتاب گرفتن مي‌توانيد موج‌سواري و قايق‌سواري را هم امتحان كنيد. رستوران‌هاي ساحل غذا‌هاي دريايي خوشمزه‌اي دارند اما ارزان نيستند. البته يك سوپرماركت محلي هم درست قبل از ساحل قرار گرفته كه خوراكي و نوشيدني با قيمت مناسب مي‌فروشد. مسير‌هايي هم براي دوچرخه‌سواري و اسكيت در امتداد ساحل وجود دارد كه بچه‌ها در بارسلونا مي‌توانند از آن لذت ببرند. بارسلونتا همه را خوشحال نگه مي‌دارد.
۹ موزه‌ هنر ملي كاتالونيا
موزه‌ هنر ملي كاتالونيا

اين موزه‌ بزرگ كه در پارك مون‌جوييك قرار گرفته، بهترين موزه‌ كاتالونيا، بزرگترين موزه‌ هنر‌هاي زيباي كاتالونيا‌ و از معروف‌ترين ديدني‌هاي بارسلونا است. اين موزه پنج مجموعه‌ بزرگ دارد؛ مجموعه هنر رومانسكِ اين موزه بزرگترين و قديمي‌ترين مجموعه در اروپاست؛ شامل نقاشي‌هاي روي چوب كه از كليساهاي رومانسك قرن ۱۱، ۱۲ و ۱۳ جمع‌آوري شده. مجموعه هنر گوتيك نقاشي‌ها و مجسمه‌هاي چوبي و سنگي قرون ۱۳ تا ۱۵ را نشان مي‌دهد. مجموعه هنر مدرنيسم آثار قرن نوزدهم تا دهه‌ ۱۹۴۰ را در برمي‌گيرد كه در آن كارهايي از گائودي، پيكاسو، دالي و هنرمندان آشناي ديگر خواهيد ديد. موزه مجموعه هنر رنسانس و باروك هم دارد. كتابفروشي موزه هم يكي از بهترين‌ها در اسپانيا‌ست كه كتاب‌هاي زيادي به زبان انگليسي دارد. موزه از ۱۰ صبح تا ۸ شب و يكشنبه‌ها تا ۳ بعدازظهر باز است. ايستگاه متروي اسپانيا نزديك موزه است.
۱۰ كاسا باتلو
كاسا باتلو

كاسا باتلو شاهكار ديگري از آنتوني گائودي، معمار زبردست و معروف اسپانيا‌ست؛ يكي از عجيب‌ترين ساختمان‌هاي مسكوني اروپا كه در ۱۹۰۴ طراحي و ساخته شده است. اين خانه با تراس‌ها و پنجره‌هاي منحني‌شكلش طراحي خلاقانه و فوق‌العاده‌اي دارد؛ در ساخت آن حتي از يك خط راست هم استفاده نشده كه ريشه در همان علاقه‌ ذاتي گائودي به موج و انحنا دارد. نماي بيرون با موزاييك‌هاي رنگي تزئين شده و در آن بالكن‌هايي شبيه قسمت بالايي جمجه‌ي آدم مي‌بينيد؛ به همين خاطر محلي‌ها به آن كاسا دل اوسوس يعني خانه‌ استخوان‌ها مي‌گويند. داخل خانه هم دنياي عجيب ديگري است؛ سقف و قاب پنجره‌ها بافتي شبيه فلس ماهي دارند و پلكان هم خودش يك اثر هنري عجيب است. ساعات بازديد از ۹ صبح تا ۹ شب است اما سعي كنيد صبح اول وقت برويد كه هنوز دانشجويان معماري نيامده‌اند و محوطه شلوغ نشده. ايستگاه متروي پَسِژ دِ گراسيا دسترسي راحتي به كاسا باتلو دارد.


برچسب: ، بناهاي زيبا و قديمي در اسپانيا، جاذبه هاي گردشگري تاريخي اسپانيا، جاذبه هاي گردشگري و تفريحي اسپانيا، جاذبه هاي گردشگري و مذهبي اسپانيا، پارك گوئل اسپانيا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۰۶:۱۶ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :